Vanlige spørsmål om G Suite

Er du G Suite-kunde allerede? Gå til brukerstøttesiden vår.

Administrering

  • Kan jeg administrere mobilenheter med G Suite?

    Ja, du kan administrere organisasjonens mobilenheter, uten at du trenger noen lokal tjener for administrering av enheter, via Google Administrasjonskonsoll. Med administrering av mobilenheter (MDM / Mobile Device Management) kan du pålegge ønskede enhetsinnstillinger på mobilenhetene i organisasjonen din, og utføre ulike handlinger, for eksempel ekstern sletting av alt innhold på brukernes mobilenheter.

  • Kan jeg administrere flere domener med G Suite?

    Hvis organisasjonen din kjøper et nytt domenenavn eller driver virksomhet på flere domener, kan du legge til alle domenene i kontoen din uten noen ekstra kostnader. Brukerne kan da ha identiteter på ett eller flere av domenene dine, mens de deler tjenester som medlemmer av én og samme organisasjon. Du kan dessuten administrere domenene dine fra den samme administrasjonskonsollen. Legg til domener som separate domener eller som domenealiaser, avhengig av hvordan du har tenkt å bruke dem.

  • Kan jeg gi andre brukere administratorrettigheter?

    Ja. Uansett hvor stor eller liten organisasjonen din er, anbefaler vi at du delegerer ansvaret for administrering av brukere og tjenester til et utvalg brukere du stoler på. Du kan gi en bruker administratorrettigheter ved å tildele vedkommende en av de tilgjengelige administratorrollene. Når du tildeler en rolle til en bruker, gir du vedkommende tilgang til administrasjonskonsollen din. Du kan gjøre en bruker til superadministrator, noe som betyr at vedkommende kan utføre alle oppgaver i Administrasjonskonsollen. Alternativt kan du tildele administratorroller der det er begrensninger på hvilke oppgaver administratoren kan utføre. Du kan for eksempel angi at vedkommende bare skal kunne opprette grupper, administrere tjenesteinnstillinger eller tilbakestille brukerpassord.

  • Kan jeg styre brukernes tilgang til bestemte funksjoner eller tjenester?

    I utgangspunktet er de fleste tjenestene slått på for alle brukerne. I Administrasjonskonsollen kan du slå av tjenester du ikke vil at folk skal kunne bruke, og du kan tilpasse hvordan tjenestene skal fungere. Du kan velge å slå på de samme innstillingene for alle eller angi tilpassede innstillinger for ulike brukere. Du kan for eksempel velge å slå på Hangouts kun for brukerstøtteteamet ditt, eller kun la markedsføringsavdelingen dele offentlige Google-nettsteder.

Tilbake til toppen

Kontakt salgsavdelingen hvis du vil vite mer.

Kontakt brukerstøtten hvis du allerede er G Suite-kunde.