Vanlige spørsmål for brukere av G Suite

Har du spørsmål om bruk av G Suite? Finn svarene her.

Filtrér etter kategori

Konfigurering

De vanligste spørsmålene om konfigurering

Kan jeg prøve G Suite før jeg kjøper det?

Ja, du kan prøve G Suite i 14 dager uten å binde deg til noe. Registrer deg på få minutter, og opprett kontoer for opptil 10 personer i teamet ditt. For at du skal få best mulig utbytte av prøveperioden, anbefaler vi at du prøver å utføre minst tre oppgaver du er interessert i, for eksempel å samarbeide om dokumenter, starte videomøter i Hangouts eller sjekke Gmail fra mobilenheter. Skriv inn faktureringsinformasjonen din før prøveperioden utløper, sånn at du unngår avbrudd i tjenestene.

Hva skjer etter at jeg har registrert meg for en prøveperiode?

Når du har registrert deg, kan du legge til opptil 10 personer i kontoen din for en fullverdig prøveversjon av G Suite-tjenestene. Send e-post med Gmail, hold møter med Hangouts, samarbeid om dokumenter i sanntid og lagre dem i Disk, og ta med deg G Suite overalt. Når du har registrert deg, kan du følge instruksjonene i konfigureringsveiviseren for å bekrefte domenet ditt, legge til brukere og deretter konfigurere Gmail ved å endre MX-postene dine hos domeneverten din. Ikke vær redd – vi tilbyr verktøy på nettet og et brukerstøtteteam som kan hjelpe deg med dette.

Kan jeg bruke mitt eget domene med G Suite? Hva hvis jeg ikke har noe domene?

For å kunne bruke G Suite trenger du et domene, for eksempel bedriftendin.no. Domenenavnet ditt er det som vises etter «www.» i adressen til nettstedet ditt. Hvis du allerede har et domene, kan du skrive det inn når du registrerer deg. (Du blir bedt om å bekrefte at du eier domenet.) Hvis du ikke har noe domene, eller hvis du ønsker et annet domene, kan du kjøpe et selvvalgt domene (hvis dette er tilgjengelig) hos en av domenevertene vi samarbeider med, når du registrerer deg for G Suite.

Hvor lang tid tar det å konfigurere kontoen min?

Den grunnleggende konfigurasjonen – bekreftelsen av domeneeierskapet og konfigureringen av Gmail – tar rundt 15 minutter. Hvor mye mer tid du bruker på konfigureringen, avhenger av størrelsen på teamet ditt og hvor mye data du skal overføre (for eksempel e-poster og kontakter). Du kan legge til flere brukere og overføre ytterligere data når som helst.

Kan jeg flytte gamle e-poster, kalenderaktiviteter og kontakter til G Suite?

Ja, du kan ta med deg eksisterende e-post, kontakter og kalenderdata til G Suite. Du kan enten overføre både dine egne og teammedlemmenes data, eller du kan la teamet overføre sine egne data. G Suite leveres med verktøy for overføring av data fra Microsoft® Exchange eller Microsoft Office 365™, IBM® Notes® og andre e-postsystemer.

Oppstår det driftsavbrudd i e-posttjenestene mine mens overgangen pågår?

Du kommer til å fortsette å sende og motta e-post som vanlig. For å kunne bruke Gmail med G Suite må du konfigurere domenet ditt (MX-postene) sånn at e-posten din videresendes til Googles e-posttjenere. Det kan sammenlignes med det å melde adresseendring til postvesenet, sånn at posten leveres til den nye adressen din. Når endringen i MX-postene trer i kraft (etter opptil 72 timer), begynner du å motta og sende e-post via G Suite-kontoen din. Inntil da mottar og sender du e-post via det gamle e-postsystemet ditt.

Hvor enkelt er det å venne seg til G Suite?

Det kan godt hende at medarbeiderne dine allerede bruker Google-verktøy som Gmail eller Disk til personlige formål. De som ikke gjør det, kommer trolig til å oppleve Google-tjenestene som intuitive og enkle å sette seg inn i. Mange av kundene våre sier at produktiviteten de oppnår med G Suite, veier opp for den midlertidige overgangsperioden. Dessuten kan teamet ditt komme raskt i gang ved hjelp av veiledningene, opplæringsressursene og tipsene i læringssenteret for G Suite.

Hvordan bør jeg distribuere G Suite til store team?

Du kan innføre G Suite som pilotprosjekt for enkelte brukere i prøveperioden, og deretter implementere det for resten av teamet. Vi har ressursene som trengs for å hjelpe deg å planlegge implementeringen og sørge for en myk overgang. Gå til nettstedet for konfigurering og implementering for å finne kommunikasjonsmaler, veiledninger for overføring og implementering, opplæringsressurser med mer.

Kan jeg få noen til å konfigurere G Suite for meg?

Ja, du kan samarbeide med en G Suite-partner. Disse erfarne IT-tjenesteleverandørene kan hjelpe deg med å evaluere, tilpasse, implementere og begynne å bruke G Suite. De kan også tilby opplæring, datahåndtering og kontinuerlig brukerstøtte. Hvis du har spørsmål om hvordan du konfigurerer G Suite, kan du også kontakte brukerstøtten for G Suite. Brukerstøtteteamet er tilgjengelig døgnet rundt, hele uken.

Gå til konfigureringsnettstedet for å finne informasjon om konfigurering, kommunikasjonsmaler samt ressurser for implementering og overgangshåndtering.

Hvordan konfigurerer jeg Gmail?

For å kunne bruke Gmail med G Suite må du konfigurere MX-postene for domenet ditt. MX-postene lagres hos domeneverten og videresender e-posten din til Googles e-posttjenere. Det kan sammenlignes med det å melde adresseendring til postvesenet, sånn at posten din kommer frem til riktig adresse. Hvis du allerede har en e-posttjeneste, begynner du å motta e-poster i Gmail i stedet for hos den gamle e-postleverandøren din.

Vi gir trinnvise instruksjoner, og Googles brukerstøtteteam er tilgjengelig for å gi deg personlig hjelp døgnet rundt, hele uken.

Tilbake til toppen

De vanligste spørsmålene om konfigurering

Kan jeg prøve G Suite før jeg kjøper det?

Ja, du kan prøve G Suite i 14 dager uten å binde deg til noe. Registrer deg på få minutter, og opprett kontoer for opptil 10 personer i teamet ditt. For at du skal få best mulig utbytte av prøveperioden, anbefaler vi at du prøver å utføre minst tre oppgaver du er interessert i, for eksempel å samarbeide om dokumenter, starte videomøter i Hangouts eller sjekke Gmail fra mobilenheter. Skriv inn faktureringsinformasjonen din før prøveperioden utløper, sånn at du unngår avbrudd i tjenestene.

Hva skjer etter at jeg har registrert meg for en prøveperiode?

Når du har registrert deg, kan du legge til opptil 10 personer i kontoen din for en fullverdig prøveversjon av G Suite-tjenestene. Send e-post med Gmail, hold møter med Hangouts, samarbeid om dokumenter i sanntid og lagre dem i Disk, og ta med deg G Suite overalt. Når du har registrert deg, kan du følge instruksjonene i konfigureringsveiviseren for å bekrefte domenet ditt, legge til brukere og deretter konfigurere Gmail ved å endre MX-postene dine hos domeneverten din. Ikke vær redd – vi tilbyr verktøy på nettet og et brukerstøtteteam som kan hjelpe deg med dette.

Kan jeg bruke mitt eget domene med G Suite? Hva hvis jeg ikke har noe domene?

For å kunne bruke G Suite trenger du et domene, for eksempel bedriftendin.no. Domenenavnet ditt er det som vises etter «www.» i adressen til nettstedet ditt. Hvis du allerede har et domene, kan du skrive det inn når du registrerer deg. (Du blir bedt om å bekrefte at du eier domenet.) Hvis du ikke har noe domene, eller hvis du ønsker et annet domene, kan du kjøpe et selvvalgt domene (hvis dette er tilgjengelig) hos en av domenevertene vi samarbeider med, når du registrerer deg for G Suite.

Hvor lang tid tar det å konfigurere kontoen min?

Den grunnleggende konfigurasjonen – bekreftelsen av domeneeierskapet og konfigureringen av Gmail – tar rundt 15 minutter. Hvor mye mer tid du bruker på konfigureringen, avhenger av størrelsen på teamet ditt og hvor mye data du skal overføre (for eksempel e-poster og kontakter). Du kan legge til flere brukere og overføre ytterligere data når som helst.

Kan jeg flytte gamle e-poster, kalenderaktiviteter og kontakter til G Suite?

Ja, du kan ta med deg eksisterende e-post, kontakter og kalenderdata til G Suite. Du kan enten overføre både dine egne og teammedlemmenes data, eller du kan la teamet overføre sine egne data. G Suite leveres med verktøy for overføring av data fra Microsoft® Exchange eller Microsoft Office 365™, IBM® Notes® og andre e-postsystemer.

Oppstår det driftsavbrudd i e-posttjenestene mine mens overgangen pågår?

Du kommer til å fortsette å sende og motta e-post som vanlig. For å kunne bruke Gmail med G Suite må du konfigurere domenet ditt (MX-postene) sånn at e-posten din videresendes til Googles e-posttjenere. Det kan sammenlignes med det å melde adresseendring til postvesenet, sånn at posten leveres til den nye adressen din. Når endringen i MX-postene trer i kraft (etter opptil 72 timer), begynner du å motta og sende e-post via G Suite-kontoen din. Inntil da mottar og sender du e-post via det gamle e-postsystemet ditt.

Hvor enkelt er det å venne seg til G Suite?

Det kan godt hende at medarbeiderne dine allerede bruker Google-verktøy som Gmail eller Disk til personlige formål. De som ikke gjør det, kommer trolig til å oppleve Google-tjenestene som intuitive og enkle å sette seg inn i. Mange av kundene våre sier at produktiviteten de oppnår med G Suite, veier opp for den midlertidige overgangsperioden. Dessuten kan teamet ditt komme raskt i gang ved hjelp av veiledningene, opplæringsressursene og tipsene i læringssenteret for G Suite.

Hvordan bør jeg distribuere G Suite til store team?

Du kan innføre G Suite som pilotprosjekt for enkelte brukere i prøveperioden, og deretter implementere det for resten av teamet. Vi har ressursene som trengs for å hjelpe deg å planlegge implementeringen og sørge for en myk overgang. Gå til nettstedet for konfigurering og implementering for å finne kommunikasjonsmaler, veiledninger for overføring og implementering, opplæringsressurser med mer.

Kan jeg få noen til å konfigurere G Suite for meg?

Ja, du kan samarbeide med en G Suite-partner. Disse erfarne IT-tjenesteleverandørene kan hjelpe deg med å evaluere, tilpasse, implementere og begynne å bruke G Suite. De kan også tilby opplæring, datahåndtering og kontinuerlig brukerstøtte. Hvis du har spørsmål om hvordan du konfigurerer G Suite, kan du også kontakte brukerstøtten for G Suite. Brukerstøtteteamet er tilgjengelig døgnet rundt, hele uken.

Gå til konfigureringsnettstedet for å finne informasjon om konfigurering, kommunikasjonsmaler samt ressurser for implementering og overgangshåndtering.

Hvordan konfigurerer jeg Gmail?

For å kunne bruke Gmail med G Suite må du konfigurere MX-postene for domenet ditt. MX-postene lagres hos domeneverten og videresender e-posten din til Googles e-posttjenere. Det kan sammenlignes med det å melde adresseendring til postvesenet, sånn at posten din kommer frem til riktig adresse. Hvis du allerede har en e-posttjeneste, begynner du å motta e-poster i Gmail i stedet for hos den gamle e-postleverandøren din.

Vi gir trinnvise instruksjoner, og Googles brukerstøtteteam er tilgjengelig for å gi deg personlig hjelp døgnet rundt, hele uken.

Har du fortsatt spørsmål?

Kontakt salgsavdelingen