Bli med i et program beregnet for nettskyen

Hva får jeg?

Partnerrabatt

Partnere får 20 % avslag på årlig ordinær pris for alle produkter som kan selges via partnerkonsollen.

Partnerkonsollen

Med partnerkonsollen kan partnerne opprette, administrere og behandle alle kundekontoer sentralt, administrere bestillinger i lagerenheter, se bestillings- og faktureringshistorikk og håndtere kundestøtte direkte overfor kundene.

Opplæring

Partnerne får opplæring i salg, markedsføring og implementering, både for tekniske og ikke-tekniske roller.

Verktøy

Partnerne får tilgang til Google Cloud Connect, som er en eksklusiv partnerportal med verktøy og materiell som oppdateres ofte, og som kan brukes til salg, markedsføring og implementering. Dette omfatter også materiell som er tilpasset hvert enkelt område.

Merkevarebygging

Hver av partnerne får et offisielt G Suite-merke de kan bruke i salgs- og markedsføringsmateriell. Partnerne blir også oppført i partnerkatalogen vår, som er synlig for potensielle kunder over hele verden.

Kanalstøtte

Når de blir med i programmet, får partnerne rett til brukerstøtte med hjelp til alt fra innføring i programmet til løsing av problemer for kundene.

Hva forventer dere av meg?

Finn nye kunder

Det å bruke bedriftens ekspertise til å generere potensielle salg og holde kontakten med kundene utgjør en viktig del i det å utvikle en vellykket G Suite-praksis – der lokale nettverk utnyttes og eksisterende relasjoner utvides.

Tilby tjenester

Skill deg ut fra mengden ved å tilby kundene løsninger med unike tilleggsgoder, for eksempel rådgivning, implementering, opplæring, brukerstøtte, leverandørintegrasjon, sikkerhetshåndtering, administrasjon av mobile enheter og mye mer.

Administrer fakturering og prissetting

Partnerne beholder fullt eierskap av fakturerings- og prisforholdet med kundene sine. Vi fakturerer bare partnerne direkte, sånn at partnerne har fleksibilitet til å skape pakkeløsninger med andre produkter og tjenester for kundene.

Utvid virksomheten med G Suite

Bli Premier Partner

Hvis du utvider virksomheten din nok til å kunne bli G Suite Premier-partner, får du mange ekstra fordeler, blant annet økt engasjement, synlighet og eksklusive salgs- og markedsføringsmuligheter. For å oppnå partnerskap på dette nivået må du ha dokumenterte kunnskaper om G Suite gjennom vedvarende kundesuksess, investeringer i sertifiserte eksperter samt felles markedsføring.

Bli sertifisert

Programmet for sertifisering i G Suite er rettet mot G Suite-partnere og omfatter sertifisering for både salg og implementering. Alle som består eksamen, får et partnermerke og sertifikat. I G Suite Apps Sales Specialist-eksamenen sertifiseres salgseksperter som har ferdighetene og kunnskapen som kreves for å kunne selge G Suite. I G Suite Certified Deployment Specialist-eksamenen sertifiseres IT-spesialister som har de grunnleggende ferdighetene og kunnskapene som er nødvendige for å implementere, konfigurere og overføre filer og data til G Suite. Hvis du vil ha mer informasjon om programmet for G Suite-sertifisering, G Suite Certification Program, kan du klikke her.

Utvid tjenestetilbudet

For partnere er det svært viktig å tilby kunden tjenester knyttet til ettersalg og brukerstøtte. Dette for å sikre at kunden utnytter de implementerte produktene fullt ut og for å kunne forbedre kundens løsninger ved å drive mersalg av de nyeste og beste supplerende Google-løsningene (f.eks. Google Arkiv, Google Disk, Chromebook og Chromebox videokonferanse).

Hvordan blir jeg partner?

Søk på programmet

For å kunne søke må du logge på med en G Suite-konto med minst én lisens. Hvis du ikke allerede har en G Suite-konto, må du kjøpe en før du søker.

Kvalifiser deg for programmet

Du kvalifiserer deg til partnerprogrammet ved å selge og implementere minst 100 betalte brukerkontoer, enten for én bedrift eller totalt for flere bedrifter. Du må enten kjøpe disse lisensene direkte fra https://gsuite.google.com/ på vegne av kundene dine, eller du må få kundene til å gi deg de nødvendige opplysningene. Når du har registrert minst 100 betalte brukerkontoer i trinn 2 av søknadsprosessen, setter vi i gang en kredittvurdering som siste del av prosessen.

Bestå en kredittvurdering

Når bedriften din overholder kvalifikasjonskravene, foretar vi en kredittvurdering av bedriften din. Vær oppmerksom på at du sannsynligvis blir kontaktet for ytterligere dokumenter for å støtte kredittvurderingen av bedriften din hvis du kommer fra land i Latin-Amerika, Stillehavet eller Asia. Vurderingen kan ta rundt 5–7 virkedager. Når kredittvurderingen er fullført og bestått, tilbyr vi deg en offisiell juridisk partneravtale. Du finner mer informasjon om kredittvurderingen i retningslinjene.